Monday, May 21, 2007

ساعة غداء



وصلتني دعوة لغداء عمل
:)
الكلام بجد والغدا جد جدا
ويبدو أني مضطرة للذهاب هذا العام وكفاية السنين اللي طنشتها
محتاجة حجة قوية عشان أغيب أصلي مش عايزة أروح ولو الغدا ببلاش
شوفوا
غداء عمل يعني أشوف نفس الناس الغلسة اللي وشي في وشها كل يوم في الشغل واللي أنا عرفاها وطالعة عيني منها يعني بناقص ساعة زيادة أتملى فيهم ولا إيه
غداء عمل يعني تعمل فيها شيك وكلاس وتقلب في الأكل بس .... آه بجد وكثيره لقمة أو اثنين عشان ميبانش أنك مفجوع أو مفروس من طريقة أكلك
في غداء العمل مفروض نتلهي على عينا وما نبصش للناس إلى فوق نبص بس في طبقنا وهما يكروتوا كل الأوامر والطلبات إلي زي وشهم وعايزة أكثر من مشروبات غازية عشان تتبلع
وانتو طبعا عارفين عيب نتكلم والأكل في بقنا ... طب ينفع أتفه في وشهم وأتكلم
غداء عمل على غرار مبدأ جدتي اطعم الفم تستحي العين
أنا عايزة محفزات عشان أروح غداء العمل
رقاصة...... ومطرب شعبي....... وقرداتي
:)
لو حد من اللي عارفني يشوف الكلام ده هيعرف أني سلمت أخر حتة من عقلي
يا إما كنت بهلس عليهم في كل ساعاتي اللي فاتوا
الحلو هيقول رقاصة يا مفترية وعلى غداء عمل.... طب أعمل إيه أنا بنام بدري ومش بتعشى
وعشان خاطر التواضع في الطلبات ممكن أتخلى عن الرقاصة
وعشان خاطر الناس الحلوة ممكن أعتبر المدير هو المطرب الشعبي
لكن لا وألف لا لن أتخلى عن القرداتي
عايزة حاجة تطري على مراوحي مش ممكن كده يا جماعة
وسلامي الحار إلى كل مزنوق في غداء عمل وكل غداء عمل وأنتو طيبين وعنه بعيدين



18 comments:

BELBESY said...

كل غذاء عمل وانتى بخير
عقبالى انا بقا لما اخلص والاقى العمل نفسه

انتظار مؤقت said...

ما تاخديني معاكي انتي اعملي شبعانه و انا اعمل مفجوع و لو حد سئلك قوليلهم مش معايه جي مع البوست ..

الكلام نوعان :كلام فارغ وكلام مليان كلام فارغ said...

اساسا عذاء العمل ده الواحد مش بياكل فيه يعنى بيقعدوا يتكلموا لحد اما بقهم يوجعهم وفي الاخر مابيكالوش والمنفعه كلها لمين لصاحب المطعم طبعا
يلا
الحمد لله كويس انك لاقيه العمل وبتتغدى فيه
تحياتى

مصطفى حسان said...

الحياة عبارة عن حتة عضمة واخدها كلب في بوقه وطالع يجري .. عشان تاخدي منه العضمه لازم تجري وراه .. وعشان تجري وراه هاتتبهدلي ومنظرك هايبقى وحش ..

لكن الحدق بقى اللي يركب عربية ويسبق الكلب بدون ما يجري ويبوظ منظره


سلاااااااااااموووووز

Anonymous said...

سلام
يا بختك بيعزموك على غداء عمل!!!
في ناس مهمشين في العمل وغدا العمل مثلي انا. ولو كنت شبعانه هي فرصة تشوفي العالم اللي بتجتمع وبتعمل . انا سمعت انه واحد مدير (في دائرتنا)عزم مجموعة على عشاء عمل والفاتورة على حساب الشغل 2500 دولار . يا ترى هم اكلو ايه؟ ويا ريتهم عزموني اكل واتفرج. وعلى رأي صاحبنا يا بخت صاحب المطعم.

Ma 3lina said...

انا عمرى محضرت غدا عمل بس من وصفك كدا شكله مالوش لازمة

Anonymous said...

غداء العمل ممكن يكون فيه جانب من المتعه في بعض الاحيان...
ولو فقدت المتعه...على الاقل ممكن يحسن من موقعك في العمل...حاولي تستفيدي من اي جانب فيه.

Mirage said...

ممكن تطلعى بفايدة جامدة قوى من غداء العمل ده انتى متتخيلهاش اصلا

حصلت مع اقرب صاحبة لية

سكينة said...

belbesy
يا رب تخلص وتلاقي العمل اللي تحبه ولو كان من غير غدا
وهتلاقي لو فضلت ماشي بنفس الروح اللي بتكب بيها إن شاء الله
تحياتي


انتظار مؤقت
لاءه وعلى إيه أنا اخدك معايا واقول كمان لكن خليك على نور مفيش حاجة هتشجعك على الأكل خالص وهتكون أول مرة تشوف أكل قدامك وتشعر أن نفسك مسدووووودة مسدوووودة يا ولدي
:)
أهلا بك


الكلام نوعان
بالضبط هو ده نوعية الكلام اللي بتكون في الاجتماعات دي شوية كلام فارغ على حبة كلام مليان كلام فارغ
لا فوض فوك
وعلى رأيك الحمد لله إني لاقية شغل بعد بطالة ساعااااات كثيرة

darsh
سلاممووووزات كثيرة ردا على سلاموزاتك
أنا فعلا سايبة العظمة للكلب ولا بفكر عمري آخد منه حتة يع يع يع هيكون ريل عليها أنا هستنى عظمة نظيفة
تحب تستنى معايا عظمة مخصوص

سكينة said...

tina
ولا مهمشة ولا حاجة بالعكس هم يحسبون لك ألف حساب وعارفين لو عزموكي هتاكلي وتتكلمي وهم أساسا مش عايزين حد يتكلم وأنت مالكيش أساسا في الأكل يبقى تروحي تتنكدي وخلاص
الفين وخمسائة دولار في أي بعقة من العالم يكلف الغداء هذا المبلغ ولكام شخص هو النفر هيغدى بكام
:(

ma-3alin
منوراني أولا
ثم لأءه بقى لازم تبقى تروحي عشان الخبرة المباشرة ليها طعم ثاااني ويارب تتعزمي قريب بس تحكيلي ماشي
:)

عزيزي المجهول
كلامك منطقي جدا فقط لو كان العالم فيه حتة منطق ثم لو تعرفني أكثر تكتشف أني قفل يلا راحت علينا في الدوري الحالي احتمال كبير بقى في الآخرة تتغير مواقع اللعيبة
تحياتي

mirage
المشكلة أني عارفة الناس اللي في غدا العمل ده من سنين حفاظهم صم ومش ممكن يجي منهم أي فايدة عالم فقر جدا ويارب محدش يقلبني هناك
لو كانت عزومة على الأوبرا كنت رحت على طوول وعرض

Tamer Nabil Moussa said...

شوفى ياسكينة

اعملى زى وروحى شوفى عربية واتخنقى معاها

وبكدةمش هتحضرى غدى عمل خالص هههههه

خليكى بعقلك وخليها غعدى عمل زى بعضوا

تحياتى

مصطفى حسان said...

لا انا بطلب دليفيري

Rosa said...

كل غدا عمل وانتي طيبه
معلش بقا مجبر اخاك لا بطل
بس ابقي طمنينينا عملتي ايه
ومستوى المطرب الشعبي ايه؟
معلش بقا
:)

رينـــــــــــا said...

ايه الخنقه دى
دا انا اروح صايمه احسن من الفرسه دى :D:D:D

انا لو منك مروحش
واللى يحصل يحصل
بدل حرقه الدم دى بصراحه

سكينة said...

تامر نبيل
احتمال كبير أجرب وصفتك ما أنا طول عمري عاقلة خدت إيه من عقلي غير الخنقة
قولي هو الكسر بيوجع قوي؟؟ وإجازة كسر اليد كام يوم كده عشان أبقى على نور
:)

darsh
موافقة بس عشان خاطر امتحاناتك بعد كده الدليفري في أمور الحياة بيوصل ماسخ
فين الوسط يا نجري ورا عظمة الكلب يا نطلب دليفري
حركة جدعنة بقى اديني النمرة
:)

rosa
منوارني بجد
هو عموما الخميس الجاي وربنا يستر
بيني وبينك أنا خايفة مروحش يفوتني القرداتي عشان أنا عارفة المدير مش هيدي أي مغني فرصة حتى يقول أنا مش بتاعة الكلام ده
:)
رينا
العروسة عندنا يا مرحبا يا مرحبا يا رب تكون رجلك خضرا على زوار المدونة
:)
ما أنا فعلا متبعة الأسلوب ده من سنين لكن الامتناع يتطلب معركة عموما ربك يعدلها

انتظار مؤقت said...

فين مواضيعك الجميله انتي في فترة جفاف و لا ايه في انتظار الجديد

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

بصى يا سكينى اساسا يعنى موضوع غذاء العمل دة بحس انة ابتكار فاشل

كذا مرة يتعمل هوا انا هاتكلم فى الشغل ولا هاكل؟؟؟

رينـــــــــــا said...

هههههههههههههههههههههههههههههه
امين يا اختى:D:D
وتكون خضرا على صاحبه المدونه :D:D:D