Sunday, March 18, 2007

ساعة الحب الحقيقي



الحب ببببببببببببببببببببببهههههههههههههههدلة
!!!!!!!!!!!!
أظن محدش عنده اعتراض على الكلام ده
المشكلة مش في البهدلة فعلا ... المشكلة اننا منقدرش نعيش من غير حب
يا ادي الحيرة اللي انت فيها يا قلبي!!!! وربنا يرحم جميع أموات المسلمين ومعهم طبعا حليم
أندم لو حبيت وقاااااااااسيت وأندم لو عمري ما حبيت
!!!!
أنا كده رغم فقداني القدرة على اتخاذ القرار
أصل أنا راهنت وخسرت وحبيت من غير حتى ما أفكر أقدر أحبه أو مش هقدر
بحبه ومطلع عيني ولو أنه نن عيني
وزي ما كلنا عارفين ان الحب بهدلة فكل شوية اتبهدل عشان أنا بحب
واشتكي منه لكن بحب
وساعات الشكوى تكون عالية الوتيرة متواترة المقذوفات اللفظية والدمعية
اه ساعة الحب ما يطرش العين ويجيب دموعها
واتشال واتحط وانشغل بوضع الخطط المسبقة للمعركة القادمة
وأكيد في غيري كثير عارفين أننا في حالة الحب دااااااااايما على طووووول خسرانين
مش بس كده لا ومتبهدلين كمان
ساعات اخذ قرار صارم بالتوقف عن حالة الهطل والحب لكن دائما يواجه اعلاني
بضحكة ساخرة وكلمة واحدة
زوبعة في فنجان!!!! كلام سمعته كثير
بكرة تحني وبكره ليه هي ساعة مش أكثر
لو نده بس هتسيبي الدنيا وتجري عليه
ورغم مرارة الاعتراف وذل الانكسار لكن الحق يقال ان كل الكلام اللي بيتقال عليا صحيح
ويمكن شوية
!!!
بحبه طب أعمل إيه والله لو عرفتوه هتعرفو انه يستاهل حبي
وكل حب الدنيا قليل عليه وكل الدنيا ما تساوى ضحكة من عنيه
طيب وحنون وكمان أموووور
تعرف ازي اني بحبه؟؟ في عز ما أنا مقموصة ومفروسة منه صوت هامس اطير طيران مش مشي
وساعات تلاقيني اتلكك .... ندهت عليا؟؟ عايز حاجة؟؟
في كل مكان أتحدث عنه
كل صحابي بيعرفوه وساعات كمان بيحبوه
محدش يفتكر انه انسان مثالي ....أبدا ده مزاجي..... وعندي.....وفوق كل ده قمااااااااص يا ناس كمان
بالعقل لو كان عندي عقل مش مفروض أحبه أصله بيحب غيري كثير ومجوز واحدة ثانية
لكن محدش عنده عقل أفتكر بيحب
عادي لو كان الكلام كلام مجانين لأن دي نهاية غالبية المحبين المخلصين زي عنتر وقيس ابن الملوح
والله محد هيتلوح إلا أنا لو اللي بحبه شاف البوست ده
تخيلوا في سني ده وبخاف منه رغم حبي ليه
قولوا من فضلكم
يا رب تخلي بابا وتبارك ف صحته وتقدرني دايما اني أبقى بطته
ملحوظة: يمكن تغيير البطة في البيت السابق بأي حيوان آخر أو أداة لكن المهم يكون مع الأمور قمر البدور
بابا حبيبي وصديقي في ساعات عقلي وجناني وكفاية انه مستحملني العمر ده كله
يا وردة حياتي بحبك طول العمر وباستمرار وباصرار كمان
تحية قلبية خالصة صادقة ودعوة في جوف الليل أن يرزقنا الله بر والدينا وحبهم يا رب

13 comments:

أُكتب بالرصاص said...

بطته؟

مش عيب برضه ؟
في السن ده
وبطه

خلاص
ممكن نمشيها اي حيوان تاني

دبدوب ينفع ؟

على كل حال
البوست حلو ...ونصيحتي لك

خليكي على البر

Anonymous said...

سلام
الحب بهدلة بس الكره بهدلة اكتر ، احمدي الله على مشاعر الحب بدل ما تكوني متلي في صراع لتجنب الوقوع في فخ الكراهية ومحاولة ان تكوني محايدة مش قادرة احب بس مش عايزة اكره. وهاي حالي مع كل الرجالة نفسي اوصل لحالة اقدر اطيقهم بس او حتى يطيقوني . يعني نفسي بيوم اعمل زي سكينه واقدر اعبر عن حالة حب مثلا . هل يا ترى حيحصل؟

سكينة said...

يا لئيم عرفت منين اني أنفع دبدوب
:)
كنت دايما فاكرة بكتب بالرصاص حد رومانسي
:)
يعني قلم رصاص عايش وسط ذكريات الطفولة لكن أما شفت تعليق سيادتك مع صورة المدونة مع مقالك عن مخ المرأة
طبعا عرفت قصدك
النصيحة متأخرة أنا فعلا غرقانة
ورغم ذكريات الطفولة الي بتقول إن الحاجة الغرقانة ينشروها نص نهار في الشمس تنشف لكن مش عارفة لو كنت أقدر اطلع قلبي عشان ينشف
:)
أهلا بالرصاص وأهله أساسا احنا ناس شايلين كفنا دائما

سكينة said...

تينا العزيزة
في حالة المشاعر القوية سواء كانت حب أم كره يصعب أن تعيشي السلام. والمشاعر لا حياد فيها زي ما قلت في ساعتي الحزينة سابقا.
ممكن تعبري عن حالة حب حقيقية لو شئت لكن بعد ما تنشري ذكرياتك الكئيبة والمبلولة عن الرجال وتشيلهم من نفس القفة اللي انت حطاهم فيها
منهم ناس لطيفة بني آدمين بجد يستاهلوا الحب وطبعا منهم وحوش متنكرة
:)
ولا تزعلي روحك أبدا ولا تفكري فيهم إن حبوا أو كرهوا المهم أنت عايزة تحبي يبقى هتحبي وتنسي عيوب ترفع الضغط وأشكال ملهاش لازمة أساسا
وطولة العمر تبلغ الأمل

Tamer Nabil Moussa said...

الحب اساس الحياة ولا حياة بدون حب

حبى وحبى واتحبى صدقنى منة لامفر ولا هروب

وبعدين كل شىء بنعملة مبنى على الحب تقدرى تعملى حاجة من غير ما تكونى بتحبيها

تحياتى

الأرمـوطــي said...

مشاعر جميلة جدا ونادرة الوجود بحييكى عليها

بعدك على بالى said...

ربنا يخليهولك ويخليكى له بابطوطه ويفرح بيكى


تحياتى

سكينة said...

tamer
متشكرة على موافقتك ان الحب لازم يكون أساس لكل شيء
أصل لما بقول مش بقدر أعمل أي حاجة مبحبهاش بسمع تهزيء كثييييييييير
منها مثلا الدنيا مش على مزاجك
وأنا دايما بقول لو مش هنحب طب ليه لينا قلب؟؟؟
منكرش أبدا وجود وأهمية الحب في حياتي
وتحياتي

سكينة said...

الأرموطي
استغربت جدا قولك أن حب الأهل اصبح نادر
عموما يعلم الله أن كل كلمة قلتها من قلبي وفعلا ساعات نفسي أخفف شوية من درجة حبي له
بس أنت عارف والله هو يستاهل يتحب

سكينة said...

بعدك على بالي
ربنا يكرمك ويخليلك انت كمان حبابيبك كلهم
هو عموما مبعبرش عن حبه لي بس أنا متأكده انه بيحبني
أصل محدش يتعملوا كل ده وما يحبكش
:)
الصبيحة النهاردة سمعني الكلمتين الحلوين بتوعه أني مش ليه لكن لغيره
وغيره بقى ضارب طناش وضياع في الكرة الأرضية
:)
يعني مش عشاني ولكن عشان نحقق أمنية عزيزة على قلب شيخ كبير أنا ممكن أضحي
نورتيني

Shower-Mirror said...

و الله طالما ابوكى اب و راجل بجد من بتوع زمان ... يبقى لازم يتحب

لاحسن الابهات دلوقتى بقوا بلاستيك ...

:)

البوست ده تحفه و عجبنى قوى لأنى بحب ابويا موت و اتمنى انى ابنى يحبنى كده ...


تحياتى و مستنيكى تزوريينى ... بس اقرى البلوج كله بضمير ..:) من الاول للأخر

سكينة said...

shower-mirror
حتة منه ولا كلو؟؟ قصدي البلوج؟؟ كله دي عايزة وقت لكن الحقيقة أنا سبق قرأت وعجبني جدا غزل سيادتك العفيف بالعربية وهي خارجة من الحمام وكل خد عليه بوسة..قصدي خوخة
:)
وتعاطفت مع سيادتك مع الشحاتة الغلسة وكان نفسي ابعت اتعاطف معاك وأقولك ولا تزعل نفسك فرغم أن رمز للهطلان في الحكايات دي لكن دي جديدة خالص
:)
لو ربيت ابنك بحب ومن قلبك مش كواجب بتعمله وخلاص تأكد هو كمان هيحبك لأن اللي من القلب للقلب
متشكرة على المشاركة ووعد اسوح في البلوج كله

الربان said...

تحياتي

اسمحي لي ان اقول ان الحب موده و رحمه...الحب تقدير و اكبار و احترام...الحب سعادة ... تضحية وتفاهم.
فان كان غير ذلك فاسمحي لي انه حب كاذب
تماما كالحمل الكاذب...

تحياتي